Najlepszy Hosting SEO 2024: RANKING

Od tego, na jakim serwerze umieszczona jest strona, w dużej mierze zależy to, jak efektywnie będzie ona działać. Hosting ma bowiem wpływ na to, jak szybko ładuje się witryna, czy jest bezpieczna oraz czy jest stabilna. Wybór serwera będzie mieć także wpływ na pozycjonowanie strony – zobacz, w jaki sposób.

Ranking TOP 12

Zestawienie najlepszych hostingów stron WWW. Koniecznie sprawdź nasze testy i recenzje (podlinkowane poniżej), gdzie znajdziesz szczegółowy opis oferty i testy wydajności każdego z hostingów.

  1. Zenbox.pl (od 549,00 49,00 zł / rok)
    Najlepszy hosting pod każdym względem. Fenomenalne wsparcie klienta, szybkie serwery i przejrzysty sposób rozliczeń.
    Zobacz recenzję, test i opinie o Zenbox.pl.
  2. Seohost.pl (od 67,00 zł / rok)
    Bardzo szybki i bardzo tani hosting stron WWW. Serwery LiteSpeed, dyski NVMe, Redis i niskie ceny hostingu i domen.
    Zobacz recenzję, test i opinie o Seohost.pl.
  3. HashMagnet.pl (od 199,00 zł / rok)
    Hosting stron internetowych dla nietechnicznych i początkujących z fachową pomocą w stworzeniu i utrzymaniu strony WWW.
    Zobacz recenzję, test i opinie o HashMagnet.pl.
  4. Progreso.pl (od 300,00 zł / rok)
    Sprawdzone serwery wirtualne lub nowatorski hosting hybrydowy - elastyczna usługa hostingowa premium.
    Zobacz recenzję, test i opinie o Progreso.pl.
  5. CyberFolks.pl (od 249,00 99,00 zł / rok)
    Gigant rynku hostingowego z bardzo szeroką ofertą. Dobra wydajność hostingu i wysoka jakość supportu.
    Zobacz recenzję, test i opinie o CyberFolks.pl.
  6. Dhosting.pl (od 359,00 99,80 zł / rok)
    Elastyczny Web Hosting z gwarantowanymi zasobami i możliwością ich skalowania do 24 GHz CPU, 64 GB RAM i 1 TB SSD.
    Zobacz recenzję, test i opinie o Dhosting.pl.
  7. JDM.pl (od 99,00 zł / rok)
    Premium hosting dla WordPressa. Świetny support świetnie znający WP, niewygórowane ceny i przejrzysta oferta planów hostingowych.
    Zobacz recenzję, test i opinie o JDM.pl.
  8. Hostinger.pl (od 335,88 167,88 zł / rok)
    Międzynarodowy hosting z serwerami w Europie, Azji i USA (kraje do wyboru) i dobrą ofertą przy kupnie na dłużej.
    Zobacz recenzję, test i opinie o Hostinger.pl.
  9. MyDevil.net (od 162,60 zł / rok)
    Hosting dla osób technicznych. Poza PHP, wsparcie dla technologii Django, Ruby i Node.js. Techniczny, konkretny support.
    Zobacz recenzję, test i opinie o MyDevil.net.
  10. LH.pl (od 149,00 37,50 zł / rok)
    Jeden z liderów hostingowych w Polsce. Niewygórowane ceny, szybki hosting, dobre wsparcie i bezpieczeństwo.
    Zobacz recenzję, test i opinie o LH.pl.
  11. AttHost.pl (od 103,25 zł / rok)
    Dobry hosting w niewygórowanej cenie z przejrzystą ofertą. Autorski panel i pakiet korzyści dla klientów firmy.
    Zobacz recenzję, test i opinie o AttHost.pl.
  12. Hostido.pl (od 49,00 39,00 zł / rok)
    Nowy, tani hosting z szybkimi serwerami i najnowszymi technologiami (LiteSpeed, Redis, SSD NVMe, HTTP/3).
    Zobacz recenzję, test i opinie o Hostido.pl.

Możemy otrzymywać wynagrodzenie lub prowizje od hostingów przedstawionych powyżej. Każdy hosting został jednak szczegółowo przetestowany niezależnymi narzedziami – szczegóły w recenzjach.

Hosting SEO – co to za usługa?

Gdy przeglądasz oferty firm hostingowych, w wielu z nich możesz natknąć się na hosting dostosowany do SEO. Co to takiego?

Na samym początku należy wytłumaczyć, czym jest SEO. Otóż jest to optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki. Oznacza to szereg działań podejmowanych zarówno na samej stronie, jak i w odniesieniu do niej, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Dzięki takim działaniom, strona pojawia się np. w Google, gdy użytkownik wpisze odpowiednie zapytanie.

Czy oznacza to, że widoczność strony zależy wyłącznie od tego, na jakim serwerze jest ona umieszczona? Nie – serwer to tylko jeden z dziesiątków czynników, które mają wpływ na postrzeganie strony przez wyszukiwarki. Uściślając – chodzi o bezpieczeństwo, szybkość działania i stabilność takiego serwera.

Algorytmy badające strony internetowe uwzględniają szereg czynników. Core Web Vitals – czyli kluczowe wskaźniki wykorzystywane przez Google do ratingu strony, wskazują, że strona ma być wizualnie stabilna, szybko się ładować i nie mieć opóźnień w interakcji. Oprócz tego Google wielokrotnie wskazuje na to, że strona ma być także bezpieczna.

Powyższe czynniki są w mniejszym lub większym stopniu powiązane z serwerem. W końcu to na nim przechowywane są pliki potrzebne do wyświetlenia strony internetowej – więc od jego parametrów będzie zależało, jak w praktyce będzie działać strona.

Wracając do głównego tematu – hosting SEO, to najczęściej usługa stworzona z myślą o tym, aby strona umieszczona na takim serwerze miała odpowiednie warunki do funkcjonowania. Jednak jak to wygląda w praktyce?

Co cechuje hosting SEO?

Gdy mowa o hostingu SEO, ma się na myśli usługę, która jest szybka, bezpieczna i stabilna. Jednak nie można opierać się na samych zapewnieniach usługodawcy – a należy dokładnie przyjrzeć się parametrom usługi. Gdy mowa o dobrych warunkach dla funkcjonowania strony w kontekście optymalizacji pod wyszukiwarki, trzeba szczególnie pamiętać o kilku czynnikach, które opiszę poniżej.

Szybkie dyski

Jednym z kluczowych czynników, które mają wpływ na szybkość działania strony umieszczonej na serwerze jest dysk twardy. W końcu to właśnie na nim znajdują się pliki potrzebne do wyświetlenia witryny. Prędkość odczytu i zapisu nośnika będzie mieć zatem wpływ nie tylko na administrowanie stroną (wgrywanie plików na serwer, katalogowanie itd.), ale na prędkość przy każdorazowym wywołaniu strony w przeglądarce użytkownika.

Dyski talerzowe HDD wprawdzie są stosunkowo tanie i oferują duże pojemności, jednak są już dość archaiczną konstrukcją – są po prostu za wolne. W związku z tym hosting SEO powinien opierać się przynajmniej na dyskach SSD, które są znacznie szybsze od nośników talerzowych. Najlepszych osiągów możesz jednak spodziewać się po dyskach NVMe, które są obecnie najszybszym rozwiązaniem dostępnym na rynku.

Dobre przydziały

Hosting współdzielony opiera się na dzieleniu zasobów jednego serwera pomiędzy wielu klientów. Serwer to komputer, który opiera się na podzespołach takich jak np. procesor czy pamięć RAM. Warto jest więc zadbać o to, aby mieć zagwarantowany przynajmniej podstawowy przydział mocy obliczeniowej. To niezbędne w sytuacjach, w których strony internetowe na serwerze są odwiedzane przez dużą liczbę odwiedzających – angażujących do tego zasoby urządzenia.

Jeżeli chcesz liczyć na to, że nawet w przypadku mocnego obciążenia serwera, Twoja strona będzie mieć odpowiednie warunki do funkcjonowania, warto wybrać ofertę, w której masz zapewniony taki minimalny przydział. Dobrze aby było to przynajmniej 1 GHz lub 1 rdzeń) CPU oraz 1 GB pamięci RAM.

Nieuciążliwe limity

To zupełnie zrozumiałe, że hosting współdzielony nakłada rozmaite limity na klientów usługi. Gdyby nie to, mogłoby dojść do sytuacji, w której jeden z klientów zdominowałby zasoby. W takiej sytuacji strony innych użytkowników nie byłyby w stanie funkcjonować prawidłowo.

W związku z tym stosuje się limity, które mają na celu chronić przed tego typu sytuacjami. Warto jednak zadbać o to, aby ograniczenia te nie były zbyt uciążliwe. Przyjrzyj się, jak w danej usłudze wyglądają:

  • limity jednoczesnych procesów PHP – zdecydowana większość dynamicznych stron internetowych opiera się na języku PHP. Przy jego udziale pobierane są odpowiednie dane z bazy danych, które są potrzebne do wyświetlenia strony. Warto jest zadbać, aby limit ten nie był niższy niż 10 jednoczesnych procesów. W przeciwnym wypadku w sytuacji zwiększonego zainteresowania stroną, poszczególne zapytania mogą się kolejkować, utrudniając uruchomienie strony;
  • limit transferu – gdy przekroczy się limit transferu, usługa hostingu zostaje zablokowana do momentu wykupienia “dodatkowych gigabajtów”. W takiej sytuacji Twoja strona jest niedostępna dla odwiedzających. Takie rozwiązanie zdecydowanie szkodzi zarówno wizerunkowi, jak i… pozycjonowaniu. W końcu algorytmy mogą dostrzec, że strona nie działa prawidłowo i obniżyć jej ocenę. Limit transferu powinien być dopasowany do np. planowanej liczby miesięcznych użytkowników. W niektórych sytuacjach może wystarczyć 100 GB miesięcznie, a w niektórych lepiej zdecydować się na wersję bez limitu.

Technologie stosowane na serwerze

Serwery wykorzystują rozmaite technologie i systemy, aby przyspieszyć działanie strony. To bardzo istotne, ponieważ wiele z nich znacząco zmniejsza obciążenie serwera, tym samym zapewniając stabilne i szybkie funkcjonowanie strony. Hosting SEO powinien:

  • obsługiwać silniki pamięci podręcznej – dzięki włączeniu np. Redis lub Memcached, dane potrzebne do wyświetlenia strony są przechowywane w pamięci szybkiego dostępu;
  • mieć aktualną wersję PHP – język PHP jest stale aktualizowany. Warto pamiętać, że nowo wypuszczona wersja jest w pełni wspierana jedynie przez 2 lata, potem jeszcze przez rok otrzymuje zaledwie podstawowe łatki bezpieczeństwa. Jeżeli chcesz, by hosting działał szybko i nie miał luk bezpieczeństwa, koniecznie wybierz taki, który obsługuje najbardziej aktualną wersję tego języka;
  • obsługiwać najnowsze wersje HTTP – obecnie HTTP/2 jest standardem, jednak warto być gotowym na HTTP/3, które pozwala na jeszcze szybsze i bezpieczniejsze połączenia. Jednak żeby móc korzystać z takich połączeń – serwer musi udostępnić taką możliwość.

Lokalizacja serwera

Dla szybkiego działania serwera bardzo istotne jest także umiejscowienie serwera. Warto mieć świadomość, że odległość między komputerem odwiedzającego a serwerem może mieć wpływ na szybkość ładowania strony. Jeżeli ta odległość jest za duża, może to znacząco wydłużyć czas reakcji serwera.

W związku z tym hosting SEO powinien być umieszczony w tym kraju, w którym przebywają odwiedzający Twoją stronę. Gdy prowadzisz sklep internetowy w Polsce, unikaj np. serwerów umieszczonych w Indiach, Australii czy Stanach Zjednoczonych. Takie odległości mogą prowadzić do opóźnień liczących nawet kilkadziesiąt milisekund.

Uptime

Bardzo istotną kwestią jest także uptime – czyli czas, w którym dana usługa jest faktycznie dostępna. Gdy hosting ma uptime na poziomie 99,9%, oznacza to, że usługa może być niedostępna przez zaledwie 0,01% czasu. Na przestrzeni miesiąca to ok. 43 minuty, przez które serwer może być niedostępny ze względu na prace techniczne.

Hosting SEO powinien mieć jak najwyższy uptime. Warto też zadbać o SLA czyli service level agreement. Jest to umowa lub zapis w umowie, które zobowiązują hostingodawcę do utrzymywania usługi na określonym poziomie.

Hosting dla SEOwca

Hosting SEO to nazwa stosowana na usługi, której parametry mogą mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. Wiesz o tym, że nie należy wierzyć samemu hasłu “dla SEO”, ale lepiej jest dokładnie przeanalizować parametry takiego pakietu.

Warto jednak mieć świadomość, że oprócz powyższych kwestii niektóre hostingi oferują także pakiet usług dodatkowych dla SEOwca. Na czym może on polegać i czy warto się mu lepiej przyjrzeć?

Usługi oferowane w hostingu dla SEOwca to rozmaite kwestie, które ułatwiają codzienną pracę pozycjonera. To z jednej strony narzędzia ułatwiające tworzenie tzw. zaplecza SEO, jak i rozwiązania, które ułatwiają sprzedaż usług itd. 

Pakiet administracyjny hosting reseller

Wiele osób pracujących w branży SEO w ramach prowadzonych usług zajmuje się także resellingiem hostingu. Taka sytuacja ma miejsce wtedy, gdy pozycjoner staje się pośrednikiem pomiędzy firmą hostingową a klientem docelowym. Podczas optymalizacji strony dla wyszukiwarek internetowych, może się pojawić konieczność przeniesienia jej na lepszy serwer. 

Dzięki panelowi do resellingu, klient docelowy nie musi samodzielnie wykupywać hostingu – a otrzymuje go w ramach kompleksowej usługi świadczonej przez SEOwca. Takie rozwiązanie może zdecydowanie ułatwić pracę pozycjonera (ale także np. webmastera, grafika czy programisty), a jednocześnie umożliwić mu… dodatkowy zarobek.

Brak limitów baz danych i stron internetowych

Tworzenie zaplecza SEO wymaga zarządzania wieloma stronami internetowymi. Decydując się na hosting dla SEOwca możesz przeważnie liczyć na to, że w ramach jednej usługi będzie dało się opublikować wiele stron internetowych, zachowując przy tym porządek w bazach danych MySQL i oddzielając od siebie każdą z instalacji.

To bardzo wygodne, a przy tym opłacalne rozwiązanie, ponieważ pozycjoner nie musi wykupywać kilku pakietów – strony może publikować w ramach jednej usługi.

Kwestia adresów IP

Niektóre hostingi oferują separacje adresów IP. Dzięki korzystaniu z adresów IP w protokole IPV6, możliwe jest przydzielenie każdemu z klientów osobnego adresu IP. To bardzo istotne, gdy chodzi o pozycjonowanie – w końcu adres IP o złej historii może mieć negatywny wpływ na rating strony przez algorytmy wyszukiwarki.

Hosting SEO to naprawdę ciekawa usługa. Nie musisz być SEOwcem, żeby docenić atrakcyjność takiego rozwiązania. Pod taką nazwą najczęściej kryją się serwery, o parametrach, które zapewniają jak najlepsze funkcjonowanie dla strony internetowej. W niektórych sytuacjach oferują nawet więcej – dostarczając narzędzi i rozwiązań przydatnych dla firm pozycjonerskich. 

Pamiętaj jednak, żeby nie sugerować się samą nazwą. Zawsze najlepszym rozwiązaniem jest dokładne przeanalizowanie parametrów oferty i wybranie rozwiązania najlepiej dopasowanego do Twoich oczekiwań. Mam nadzieję, że Ci w tym pomogłem.